Obserwatorzy

niedziela, 17 lutego 2013

Kluski szare

                                Kluski szare 

 

Dziś partner na mówił mnie ,żebym zrobiła szare kluski .Ja pochodzę ,że śląska i tam o nich nie słyszałam :) ale postanowiłam je zrobić bo tak je zachwalał.Skarbek powiedział mi co mam zrobić i tak o to uczyniłam :) ale nie miałam wszystkich składników w domu : Boczku i kapusty zasmażanej to zamiast tego to dodałam szynkę i surówkę koperkową......Mmmm Pycha ...  I tak wyszło świetne :)    
                                    
                                                       SKŁADNIKI:


  • 2 kg ziemniaków
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • sól
  • pieprz
  • szynka w kostkę
  • margaryna 

                                                        PRZYGOTOWANIE:

 Ziemniaki obieram i myje , trze na tarce o małych oczkach . Wylewam nadmiar soku z ziemniaków dodaje jajko, sól, pieprz wszystko dokładnie mieszam i dodaję mąkę i mieszam , aż się nie zrobi jednolita masa . i wrzucam na osoloną i gotującą się wodę. Nakładam łyżka ciasto na małe kawałki i wkładam do wody aż się garnek zapełni gotuję 10 min od wypłynięcia i na samym końcu polewam tłuszczem z pod smażoną szyneczką kluski i gotowe .

Brak komentarzy: